top of page
Image-empty-state.png

Nilgün Yoldaş

Fotoğrafçı

Photographer

Adana’da doğdu, Antakya’da büyüdü ,üniversite eğitimi için geldiği İzmir’de yaşıyor. İlk fotoğraf makinası daha televizyon bile girmemiş bir eve alınan Polaroid bir makina oldu ve fotoğrafın sihri ile tanıştı. Üniversitede dönemin ünlü Rus pazarından aldığı Zenith marka bir makinayla birlikte Lewis Hine, Diane Arbus, Dorothea Lange’in çalışmalarından etkilendi. Profesyonel iş hayatıyla birlikte bir süre sadece gezi fotoğrafları çekerek fotoğrafa ilgisini devam ettirdi. 2015 yılında belgesel fotoğraf atölyelerine katılarak bu alanda üretimlere başladı. 2017 yılında Fotoğrafda kendi kişisel dilini oluşturmak için çalışmalara başladı ve ilk kişisel sergisini “Damlacık” serisi ile açtı. Fotoğrafı sorgulama, ifade etme ve kaydetme aracı olarak görüyor. Kentler, mekanlar, bireyler, göç, göçmenlik ilgisini yönelttiği ve çalışmalarını sürdürdüğü konular arasında yer alıyor. Farklı kollektifler ve fotoğrafçıların çalışmalarına katılarak kişisel çalışmalarına devam ediyor.

She was born in Adana, grew up in Antakya. She lives in Izmir where she came for university education. The first camera was a Polaroid camera that was bought in a house that didn’t even have a television and it met the magic of photography. She was influenced by the works of Lewis Hine, Diane Arbus and Dorothea Lange together with a Zenith brand machine she bought from the famous Russian market of the time at the university. Along with her professional business life she continued her interest in photography by taking only travel photos for a while. She started productions in this field by participating in documentary photography workshops in 2015. In 2017 She started working on creating her own Personal language in photography and opened hr first solo exhibition with the “Droplet - Damlacık“series. She sees photography as a means of questioning, expressing and recording. Cities, places, individuals, immigration are among the subjects that she focuses her attention on and continues to work on. She continues her personal work by participating in the work of different collectives and photographers.

bottom of page